Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

Cuda załatwiamy od ręki, niemożliwe wymaga tylko trochę więcej czasu

wpisy na blogu

Ostatni beton czekamy na więźbę

Blog:  damariko
Data dodania: 2017-08-12
wyślij wiadomość

Wczoraj po ostatnich dużych wysiłkach panów i ganianiu na wysokościach z szalunkami wylano ostatni beton. Po odczekaniu kolejny etap. A my już myślimy co i jak dalej możemy zrobić. Zasadniczo okna drzwi bramy raczej wybrane i chyba już nie mieszamy.

Teraz niby niewiele sie u nas zmieniło a jednak coś. Kolejne zdjęcia przy więźbie:)

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl


Umowa kredytowa podpisana

Blog:  damariko
Data dodania: 2017-08-07
wyślij wiadomość

Mamy kredyt. Nawet  dosyc bezbolesnie. Jest nadzieja. Co prawda dziwne cieszyc sie z zadluzenia na 25 lat ale poki co sie cieszymy. Mozemy teraz realizowac jeszcze wiecej z tego o czym marzylismy. Oczywiscie jest plan na szybsza splate ale to sie zobaczy. Zalezy od wielu czynnikow... na razie pozwolimy sobie na lekka fantazje...

W nastepnym tygodniu powinna by wiezba.

Dach zamowiony. 

blog budowlany - mojabudowa.pl


tagi
kredyt
6Komentarze
Data dodania: 2017-08-08 07:16:44
też odetchnęliśmy z ulgą gdy podpisaliśmy ten cyrograf. Bez niego dalibyśmy sobie radę, ale trzeba by się mocno spiąć i wydłużyło by się znacznie w czasie, no i gdzieś trzeba by poszukać oszczędności. Nie wiem jak weryfikują wnioski o kredyt, chyba losowo. Tym damy tym nie. Bo my mieliśmy 150% wkładu własnego, zakupioną działkę oraz oszczędności na koncie. A i tak jeden bank nas odrzucił w przedbiegach, bez wyjaśnień :?
odpowiedz
Data dodania: 2017-08-08 08:09:22
U nas tez wydawalo sie sprawa oczywista. Polowa domu zrobiona, do tego oszczędności pare zrodel dochodu a i tak drzelismy co wymodza w umowie. Nie zgodzilibysmy sie na pewne warunki. Ale coz banki to panstwo w panstwie. Chyba rzeciwiscie decyduja losowo. A na pewno bardzo komplikuja proste sprawt
odpowiedz
Odpowiedź do niko-archetyp
Data dodania: 2017-08-08 08:46:03
U nas był już SSZ i potrzebowaliśmy naprawdę na dopieszczenie domu. Mamy stałe, niezłe dochody. Zdolność kredytowa była 3xwiększa niż wnioskowaliśmy o kredyt i oczywiście problem. A znam ludzi, którzy nie mają oszczędności, działkę odziedziczyli i dostali kredyt bez problemów. No cóż, pociesza nas to, że teoretycznie łatwiej będzie się nam spłacać.
odpowiedz
Odpowiedź do damariko
Data dodania: 2017-08-08 09:04:32
Dokładnie. Tacy jak my przynajmniej nie powinni miec problemow ze splacanirm.juz sie nie denerwuje ale zeby juz prawie zjadlam wczesniej myslac o tym jak wlasnie ciezko pracujacym robia pod gore a tym co tak naprawde czesto niewiele robia daja pieniadze bez problemow... ech. Teraz juz szkoda nerwow.lecimy dalej. My wzielismy troche mniej kredytu z zalozeniem ze i tak cos zrobimy za gotowke i z (mam nadzieje) sprzedazy mieszkania. W kazdym razie teraz mozemy cieszyc sie naszymi budowami i domami:)pozdrawiam i zycze szybkiej splaty zobowiazan
odpowiedz
Odpowiedź do niko-archetyp
defnet  
Data dodania: 2017-08-30 11:15:52
Nie martwcie się my też mieliśmy delikatne bujanie z bankiem, wnioskowaliśmy o mniejszy kredy niż mieliśmy możliwość, mieliśmy wkład własny, działkę już przygotowaną a to czegoś brakło, a tu zmienna końcówka adresu email i tak nas wodzili że śmiechu warte było to wszystko. Cyrograf podpisany ale nie myślmy o tym, żyjmy płaćmy bo w końcu za swoje przyszło nam płacić - no cóż takie czasy damy rady głowa do góry!
odpowiedz
Data dodania: 2017-08-30 12:10:19
Dokładnie.tez mamy za.pierwsza transza juz jest.oby z pozostalymi bylo dobrze. I dzialamy z reszta. Tylko po co te cale walki i utrudnienia. To ludzie ludziom robia..
odpowiedz
Odpowiedź do defnet

Toczy się dalej...

Blog:  damariko
Data dodania: 2017-08-05
wyślij wiadomość

Po powrocie z urlopu zobaczyliśmy więcej poddasza. Oczywiście prace na górze idą nieco wolniej. Ale w międzyczasie udało się zrobić wyceny dachu, okien, a także otrzymać umowę kredytową. Trzymamy kciuki żeby już nic się nie spartaczyło. zdjęcia dodaję tylko dwa bo na razie u góry straszny bałagan, pełno bloczków. nasz budowlaniec się śmieje, że zużyliśmy już bloczków na dwa domy... ech, co poradzić. 

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl


Ciepły montaż - warto nie warto?

Blog:  damariko
Data dodania: 2017-07-29
wyślij wiadomość

Jak w tytule. Namawiaja niektorzy inni nie. Maz nie chce szczegolnie. Ja nie wiem.obawiam sie juz troche o koszty. Bo poplyniemy zaraz ;)

3Komentarze
bassior  
Data dodania: 2017-07-29 20:26:49
cieply montaz tylko na tasmach zew/wew + cieple parapety. swietna sprawa. mozna za male pieniadze kupic tasmy illbruck'a, kleje itp kupic. pozdro
odpowiedz
Data dodania: 2017-07-30 00:21:34
Ciepłe parapety jak najbardziej! Super sprawa, ale taśmy wokół okien, to już muszą być spełnione odpowiednie warunki, m.in. trzeba od razu kłaść ocieplenie zewnętrzne, bo całe właściwości tych taśm ulotnią się w powietrze, bo nie mogą być narażone na warunki atmosferyczne. Także kasa w błota wyrzucona. Pracowałam w oknach kiedyś...stąd mam info. Moim zdaniem lepiej dobrze ocieplić wokół okna na zewnątrz, dokładnie i starannie i luki zakryja się pod styropianem. Można w tym czasie dla pewności nakleić jakieś termoochronne taśmy i na nie styropian. Jest dużo rzeczy, które można wybrać, ale trzeba czytać właściwości, co i jak zabezpieczyć.
odpowiedz
Data dodania: 2017-07-30 07:16:44
Dzieki:) i zajrze
odpowiedz
Odpowiedź do koliberek

Kiedy montować bramę i drzwi?

Blog:  damariko
Data dodania: 2017-07-28
wyślij wiadomość

Chodzimy właśnie po wycenach okien i przy okazji bram i drzwi. W punktach sprzedażowych bardzo różnie nam doradzają - w kwestii terminu montażu bram i drzwi. część twierdzi, że dopiero po tynkach, a drzwi w ogólne na końcu. Część - że przynajmniej bramę można od razu. Widze na budowach, że montujecie. Zastanawiam się jeszcze, jeśli odwrócimy kolejność wykonywania prac, czy nie będzie problemów przy transzach kredytowych... podzielcie się proszę doświadczeniami.

Drugie pytanie - czy naprawdę warto intwestować w ten tzw "ciepły montaż"? Czy tylko taki pic...

18Komentarze
Data dodania: 2017-07-28 09:17:14
U nas akurat kolejność montażu jest podyktowana po prostu dostępnością elementów - okna pojawiły się najszybciej, czekamy teraz na bramę garażową (garaż bez przejścia do mieszkania) a drzwi mamy wstawione tymczasowe (choć też powinny być już docelowe) ale tylko dlatego żeby a) móc robić instalacje w środku, b) nie ukradli świeżo zamontowanych okien (podobno się zdarza :( ). Jeśli chodzi o transze, to u nas (ING) jest do umowy dołączony kosztorys w którym są kwoty za poszczególne etapy i bez problemu dostaliśmy drugą transzę ale też jak zsumowaliśmy wszystko co jest zrobione wg kwot z tego kosztorysu to bez gadania transza nam się już należała.
odpowiedz
Data dodania: 2017-07-28 09:32:31
No cóż, pieniędzy z kredytu nie zamierzamy przeznaczać na nic innego, ale niby banki potrafią robić numery. też myśle, ze jak kwota inwestycji się zgadza to powinno być ok. montażyści mówią, żeby później, ze względu na możliwe uszkodzenia, właśnie w szczególności drzwi, z bramą jeszcze jako tako.
odpowiedz
Odpowiedź do szkieletwgrabinach
dzustta  
Data dodania: 2017-07-28 09:35:08
u nas drzwi i brama były montowane po tynkach wewn. ale na pewno musiały być przed ociepleniem budynku. Co do transz to nie pomogę. Najlepiej pytać w banku :)
odpowiedz
Data dodania: 2017-07-28 09:37:01
Większość ludzi drzwi montuje jednak długo po oknach, ale są też tacy którzy montują drzwi od razu z oknami, żeby przy tynkach były już ładnie obrobione. Właśnie też mamy takie dylematy bo niedługo chcemy zamawiać okna i mąż chce od razu drzwi a ja nie jestem do końca przekonana :)
odpowiedz
Data dodania: 2017-07-28 09:48:31
MY do chwili obecnej nie mamy jeszcze drzwi wejściowych ani bramy garażowej;... stan na dziś to oczekujemy na tynkarzy gdzie już wylewki zrobione.... My stwierdziliśmy że szkoda nam tych elementów przy wykonywaniu prac instalacyjnych tynkarskich ... łatwo uszkodzić...nie raz spotkałam się z uszkodzeniami tychże elementów przez kolejne ekipy budowlane (nie mówię o wykończeniówce, ale przy tym niestety też się zdarza)... my planujemy już po tynkach mimo wszystko wstawić drzwi główne i bramę garażową.
odpowiedz
Data dodania: 2017-07-28 09:49:02
Okna można zamontować wcześniej ale trzeba pilnować by je maksymalnie dobrze zabezpieczyć przy tynkach i elewacji no i sprawdzać ich stan po każdej ekipie. Drzwi jeżeli drewniane to maksymalnie późno tuż przed elewacją widziałam na kilku blogach jak ekipy potrafią je zniszczyć no i wilgoć (niektórzy producenci mają w wymogach by wilgotność powietrza nie przekraczała danej wartości, przy reklamacji mogą się przyczepić ) brama wydaje mi się ze najwygodniej przed tynkami, ponieważ o ile drzwi można wstawić prowizoryczne to z bramą może być kłopot a tak zawsze można już coś zostawić na budowie. Odnośnie kredytu to bank interesuje fakt zakupu bardziej niż montażu więc przynajmniej w teorii powinno wystarczyć przedstawienie fv. Życzymy dobrych wyborów :)
odpowiedz
Data dodania: 2017-07-28 09:53:25
Myśmy montowali bramę garażową przed hydrauliką i elektryką, żeby nikt niepowołany niczego sobie nie "pożyczył". Drzwi zewnętrzne natomiast planujemy kupić po montażu sufitów podwieszanych kiedy to brudne i duże prace się zakończą i będziemy mieli pewność że ich nikt nie popsuje/zahaczy itp. :)
odpowiedz
oneczka  
Data dodania: 2017-07-28 10:14:02
No cóż my też mieliśmy ten sam problem ale zdecydowana większość bramę garażową kazała nam robić po tynkach wewnętrznych. Drzwi zewnętrzne wstawiliśmy razem z oknami. Bramę razem z wejściem mąż póki co zrobił tymczasową. Wejście do domu jest właśnie przez te drzwi w bramie. fachowcy od bramy mówili nam, że im później brama tym lepiej - żeby wszystkie mechanizmy nie łapały wilgoci i się brud czy kurz w nich nie zbierał a wiadomo że tynki i wylewki do czystych i suchych prac nie należą:)) Co do transz kredytowych to mogę powiedzieć tylko tyle, że jak przyjedzie rzeczoznawca to on oszacuje zaawansowanie robót, wyceni ile poszło na to środków i czy się zgadza z kosztorysem. W PKO BP faktury nie maja nic do rzeczy, materiał musi być wbudowany. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2017-07-28 10:41:25
My bramę i drzwi mieliśmy montowaną przed tynkami i wylewkami. Właśnie żeby ładnie tynkarze obrobili drzwi. I nie polecam takiej kolejności. Teraz musimy podnieść drzwi bo montażyści nie mieli niwelatora i teraz po wylewkach są za nisko. Tak więc przy drugim domu będą drzwi i brama po wylewkach :P A ładnie obrobiony tynk wokół drzwi musimy skuwać! Oczywiście jeżeli drzwi maja być drewniane to montaż prawie na sam koniec, jak wszystko ładnie przeschnie. Co do transz, nie liczy się kolejność prac a suma jaka została zainwestowana w dom tzn. co to zostało wbudowane. Banku raczej nie obchodzą rachunki, a stan rzeczywisty i kosztorys. A to czy za drzwi dacie 2 tyś, czy 10 tyś, a w kosztorysie będzie 5 tyś to rzeczoznawca liczy kwotę tą z kosztorsu.
odpowiedz
oliwia2  
Data dodania: 2017-07-28 12:16:56
Bramę będziemy montować po wylewach, a drzwi wejściowe na samym końcu.
odpowiedz
Data dodania: 2017-07-28 14:04:06
My obecnie jestesmy po rynkach wew. Aktualnie czekamy za elektrykiem i hydraulikiem którzy dokoncza swoja prace. Kolejny etap posadzki. Z drzwiami wejściowymi wstrzymujemy sie ponieważ zamówiliśmy drewniane. A jak wiadomo wilgoć przy tynkach i posadzkach nie sluzy im. Bramę i drzwi stalowe do kotlownii montujemy jak tylko przyjada . Na chwile obecna mamy wszystkie otwory zabite deskami😊
odpowiedz
Data dodania: 2017-07-29 00:55:20
My zamontowaliśmy wszystko jednocześnie stan surowy :) Jedynie ścianę, do której mocowana jest brama garażowa musiała być wytynkowana, podobno lepiej złapać poziom, więc ekipa tynkarska wpadła na chwilę zatynkować tylko tą jedną ścianę i dopiero po montażu okien, drzwi i bramy dokończyła cały dom. Ekipa tynkarska obkleiła okna foliami, więc nie było mowy o uszkodzeniu, drzwi obkleiliśmy sami, a bramy nie było potrzeby, bo ściana była już wytynkowana. Tynkarze jedynie zwrócili uwagę, że drzwi mogłyby być zamontowane na środku pustaków, a nie jak teraz mamy do wewnętrznej krawędzi pustaków, było im gorzej obrabiać, więc o to warto zapytać tynkarzy, w którym miejscu lepiej ustawić drzwi, z którą krawędzią licować, czy lepiej ustawić na środku pustaka. My mamy drzwi i bramę stalową, więc mogliśmy zamontować je jako pierwsze, ale gdy są drewniane, to najpierw powinny być tynki i wylewki, potem drewno, aby nie nasiąkało wilgoci. Pozdrawiam!
odpowiedz
Data dodania: 2017-07-29 07:47:56
ciekawy pomysł z tym tynkowaniem. generalnie porozmawiamy z wykonawcą jeszcze. drzwi będą albo stalowe albo kompozytowe. ale jeśli prawdopodobnie w kolorze. tu odradzają nam szczególnie jak najpóźniej.
odpowiedz
Odpowiedź do koliberek
Data dodania: 2017-07-29 14:41:01
Nam również zalecono bramę i drzwi zewn. montować po tynkach i wylewkach. Tak też zrobiliśmy. Brama jest przynajmniej ładnie obrobiona.
odpowiedz
Data dodania: 2017-07-29 18:32:28
A jak wtedy w kwestii robot wewnetrznych? Czy robiliscie juz wtedy hudraulike i elektryke? Strasza kradziezami.odpukac...
odpowiedz
Odpowiedź do madtrack
Data dodania: 2017-07-30 00:57:54
Tak, robiliśmy instalacje elektryczne i hydrauliczne. Inwestor obsadził drzwi tymczasowe zamykane na klucz, a bramę garażową zabił dechami :) Zapraszam na naszego bloga. Na pewno znajdziesz tam odpowiedź na zadane pytania :)
odpowiedz
Odpowiedź do damariko
Data dodania: 2017-07-30 07:17:44
Hm.ok.troche zabijania dechami mamy z dwoma bramami.ale dzieki:)
odpowiedz
Odpowiedź do madtrack
Data dodania: 2017-07-31 16:00:17
Nam to pomogło. Nic nie zginęło, a prace mogły się spokojnie posuwać do przodu :) powodzenia
odpowiedz
Odpowiedź do damariko
damariko
ranga - mojabudowa.pl mistrz
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 143502
Komentarzy: 652
Obserwują: 144
On-line: 9
Wpisów: 123 Galeria zdjęć: 442
Projekt INDYWIDUALNY
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - pomorskie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2020 wrzesień
2020 lipiec
2020 maj
2019 lipiec
2019 maj
2019 marzec
2019 luty
2018 grudzień
2018 listopad
2018 październik
2018 wrzesień
2018 sierpień
2018 lipiec
2018 czerwiec
2018 maj
2018 kwiecień
2018 marzec
2018 luty
2018 styczeń
2017 grudzień
2017 listopad
2017 październik
2017 wrzesień
2017 sierpień
2017 lipiec
2017 czerwiec
2017 maj
2017 marzec

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67154
Liczba wpisów: 222815
Liczba komentarzy: 903601
Liczba zdjęć: 681169
Liczba osób online: 60
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy